Barion Pixel
Ugyan az idei nyár az elmúlt évektől eltérően eddig nem a hőségriadóval kísért forró júniusról szólt, azért előbb-utóbb csak megérkeznek a szárazabb, napsütéses napok, amikor másra sem vágyunk, mint hogy kiheveredjünk a vízpartra, esetleg a medence mellé, vagy a napot egy hangulatos grillpartival zárjuk.

Dugig a postaládánk szórólapokkal, ahol a rosszul indult szezon miatt most még kedvezőbb áron kínálják – valljuk be, legtöbbször nem túl tartós – nyári termékeiket az áruházláncok. Élvezet a kezünkbe venni egy-egy katalógust, és miközben lapozgatjuk, gondolatban már be is rendeztük a teraszunkat, a kertünket. Képzeletünknek csak a pénztárcánk szab határt.

De álljunk csak meg egy pillanatra!

Ahogy manapság már a legtöbb dolog, a nyárral kapcsolatos termékek zöme is műanyagból készül, és általában úgy tervezik, hogy ne is nagyon bírjon ki egy szezonnál többet, hiszen így egy év múlva újra kell vásárolni. Ezt erősítik a különböző trendek a színek, formák terén, hiszen sokan szeretik, ha a legújabb inspirációk köszönnek vissza otthonukban.

Ma már bárkinek lehet medencéje, a gyerkőcöknek „színes-szagos” úszógumikat, matracokat, vízijátékokat, vízipisztolyokat, vízibombákat kínálnak, és gyakran olyan áron, hogy miért ne vegyük meg a srácoknak az ötödiket is belőlük… A teraszra fényfüzéreket aggathatunk a szivárvány minden színében, fáklyákkal, napelemes lámpákkal tehetjük romantikussá vagy vagányabbá a kertet, és a kertiparti utáni rendrakás is kevésbé macerás, ha eldobható evőeszközöket, tányérokat, poharakat használunk, hiszen így megúszható a mosogatás. Nagy a csábítás, ugye?

Aztán kiderül, hogy ezek java része egy nyáron csupán néhányszor kerül elő, a vízipisztolyból is épp elég lett volna egy, a vízibombák cafatjai pedig a kert legkülönbözőbb pontjairól bukkannak elő, ami még mindig jobb, mint amikor a blöki szájából kell kiimádkozni.

Egy csomó teljesen felesleges, ám annál károsabb műanyag. Az üzenet nem az, hogy minden nyári termék rossz, hanem az: vásároljunk tudatosan, és csak azt és annyit vegyünk, amennyi szükséges. Persze ezzel szembe megyünk a „vásárolj, dobd el, vegyél újat” iránnyal, márpedig erre az útra szeretne terelni nagyon sok cég – a szent cél a profit. Persze tetszetős marketinggel rendkívül jó üzenetekbe lehet mindezt csomagolni, nem lehet elégszer hangsúlyozni: TUDATOSSÁG.

Sőt: ÖKOTUDATOSSÁG.

Ha már vásárolunk, tegyük okosan, és részesítsük előnyben az környezettudatosság jegyében előállított termékeket. Lehet ugyan, hogy az ár valamivel magasabb, ám ezek a termékek általában tartósabbak, mint műanyag társaik, ráadásul a környezetre sem rónak annyi terhet.

Vásárolj ökosan! szlogenünk jól tükrözi filozófiánkat, eszerint biztos lehetsz abban, hogy a Babafánál összeállított ajándékcsomagok darabjai nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat, mellőzik a műanyagokat, ráadásul prémium minőségűek.

Egy életérzést is ajándékozol velük!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük